Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
DASERA Konference 2023Morten2023-10-12T14:31:36+02:00

DASERA Konference 2023

DASERA konferencen 2023 bliver afholdt torsdag d. 12. oktober 2023 på UCL i Odense.

Vi har inviteret professor Louise Archer, University College London, til at holde key note oplæg om følgende:

Interplays of identity and capital in shaping young people’s STEM trajectories: Insights from the ASPIRES project

Short Abstract: In this paper I share latest insights from the ASPIRES study of young people’s STEM trajectories from age 10-22. Drawing on mixed methods data, including surveys from over 47,000 young people and over 700 longitudinal interviews conducted with 50 young people from age 10-22 plus their parents/carers, I discuss some of the key influences that opened up or closed down STEM trajectories. I conclude with suggestions on how policy and practice might better support more, and more diverse, young people’s STEM pathways.

Det endelige program kommer her på siden når vi kommer tættere på konference.

Prisen for deltagelse er kr. 400,- ex. moms

Konferencen afholdes

Niels Bohrs Allé 1
5230 Odense M

lokale G.106

Program for konferencen

Torsdag d. 12. oktober

09.30 Registrering og kaffe


10.00 Velkommen til konferencen


10.15 Key note forelæsning
Interplays of identity and capital in shaping young people’s STEM trajectories: Insights from the ASPIRES projectProfessor Louise Archer, University College London

Slides fra oplægget


11.15 Hvordan bidrager danske familiers livsverden til udvikling og anvendelse af elevers science kapital?
Camilla Bech Blomgren, Nadia Møller Christiansen, Lars Sejersgård Jakobsen og Sanne Schnell Nielsen


11.45 Materialiteters betydning i eksterne læringsmiljøer – casen Bælt i Balance
Katrine Bergkvist


12.15 Frokost


13.15 Skandinaviske tilgange til design af efter- og videreuddannelse for naturfagslæreruddannelse: – Hvad kan vi lære af et international litteraturstudie?
Christina Dahl Madsen, Stine Mariegaard, Chunfang Zhou, Steffen Elmose, Henrik Levinsen og Jørgen Haagen​


13.45 Science og Teknologi i Børnehøjde – måling af pædagogers self-efficacy
Tine Nielsen, Linda Ahrenkiel & Morten Rask Petersen

Slides fra oplægget


14.15 Videnøkologi: Et Længdestudie af Naturfagsdidaktiske Professionelle Læringsfællesskaber i NAFA (LAVIN)
Connie Svabo, Thomas R. S. Albrechtsen, Karina Kiær; Tina Maria Brinks, Katrine Bennedsen


14.45 Social Netværksanalyse som metode til kortlægning af den naturfagsdidaktiske vidensorganisering i Naturfagsakademiet (NAFA)
Tina Maria Brinks


15.15 Kaffe og kage og frugt


15.45 Tematiske rundbordssamtaler


16.45 Afrunding


17.00 DASERA generalforsamling


Download Book of abstracts

FacebookXInstagramPinterest
Page load link
Go to Top