Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskningMorten2022-11-30T10:24:46+01:00

Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning

Formålet med seminarrækken

DASERA har fra Novo Nordisk Fonden fået bevilliget 4,8 mio kr til et seksårigt projekt om en forskerseminarrække.

Formålet med projektet er at styrke den forskningsmæssige kompetence i naturfagsdidaktik på professionshøjskolerne, universiteterne og uformelle læringsmiljøer samt at øge samarbejdet og synergien mellem aktørerne på disse institutioner.

Det skal i projektet ske gennem en seminarrække, hvor indholdet lægges på et højt internationalt niveau. Målgruppen er forskere og forskningstilknyttede inden for det naturfagsdidaktiske område fra alle relevante institutioner og organisationer.

Hvert seminar omhandler et centralt tema inden for naturfagsdidaktisk forskning. Temaerne indkredses af et Delphi- studium blandt relevante aktører.

En central aktivitet i hvert seminar vil være deltagernes refleksioner over relevansen af den diskuterede forskning og konsekvenser for deres respektive praksis. Et andet vigtigt element i seminarrækken er udvekslingerne på tværs af de deltagende miljøer. Et tredje element vil være formidling af de opnåede indsigter.

Alle udgifter til deltagelse (incl. anvendt tid) betales af bevillingen. Til gengæld forpligter deltagerne sig til at foretage strukturerede refleksioner under og efter seminaret.

De enkelte seminarer annonceres her på siden og gennem nyhedsmails, og optagelse sker efter ansøgning.

Den samlede projektbeskrivelse kan ses her: Ansøgning

Seminarrækken

Delphistudiet som grundlag for seminarrækken

Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag 18. – 19. november 2021

Seminar 2: Evaluering 7. – 8. november 2022

Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed. 6.-7. november 2023

Seminar 4

Seminar 5

Seminar 6

FacebookTwitterInstagramPinterest
Page load link
Go to Top