Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2025
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2025
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
DASERA konference 2016Morten2021-10-06T14:19:28+02:00

DASERA konference 2016

DASERA mødet 2016 blev afholdt i Odense Adelige Jomfrukloster d. 27. oktober

Program

09.30 – 10-00 Registrering og kaffe

10.00 – 10.10 Velkomst v. Morten Rask Petersen, LSUL

10.10 – 10.30 LSUL – et strategisk samarbejde mellem universitet og university colleges v. Claus Michelsen, LSUL

10.30 – 11.00 Stilladsering af undersøgende samtale og modellering: Augmented Reality i fysik/kemi og biologi. v. Birgitte Lund Nielsen, VIA UC

11.00- 11.30 Naturfag for alle v. Anders V. Thomsen, PH Metropol

11.30 – 12.00 Relationer mellem formative og summative evalueringer v. Jens Dolin, IND

12.00 – 12.45 Frokost

12.45 – 13.15 Pedagogical Content Knowledge (PCK) – et tiltrængt naturfagsdidaktisk forskningsfelt i Danmark? v. Jens Jakob Ellebæk, LSUL

13.15 – 13.45 Sprogets og repræsentationsformernes betydning for naturvidenskabsforståelse – hvordan kan vi arbejde med det? v. Michael May, SDU

13.45– 14.15 Science i børnehaver – hvor kan det gå hen? V. Stine Mariegaard, LSUL

14.15 – 14.45 Udfordringer og mulige veje for den nye fællesfaglighed i naturfagene i folkeskolen – lærerundersøgelser fra pilotfasen. V. Lars Brian Krogh, Peer Daubjerg & Charlotte Ormstrup, VIA UC

14.45 – 15.15 Kaffe

15.15 – 16.00 Reshaping Classroom Assessment for an Inquiry Approach. v. Christine Harrison, Kings’ College

16.00 – 16.30: Afsluttende bemærkninger: NoFa, NFSUN, næste møde og andre interessante ting for DASERA

FacebookXInstagramPinterest
Page load link
Go to Top