Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
Seminar 2: EvalueringMorten2023-02-06T19:21:58+01:00

Seminar 2: Evaluering

Dette års DASERA seminar tager udgangspunkt i deltagernes praksis om evaluering. Alle deltagere skal derfor på forhånd finde en problemstilling om evaluering, som man vil være nysgerrig på og arbejde med. Det betyder også at, der på selve seminaret vil være mindre individuelt refleksionstid end der var på seminar 1. I stedet skal deltagerne gruppevis arbejde med udviklingen af en evalueringsramme for hver case. Det er målet med seminaret, at deltagerne ved afslutningen har et færdigt eller næsten færdigt evalueringsdesign, som efterfølgende skal afprøve i praksis.

I forlængelse af keynote fra Professor Christine Harrison er her links til forskellige materialer fra SAILS projektet

Link til SAILS på Kings’s College siden

Her kan blandt andet ses videoer om forskellige evalueringsmetoder anvendt i projektet.

Link til SAILS projektsiden

Her kan du finde forskellige undervisningsmaterialer og evalueringsforslag til de forløb, der blev afprøvet i SAILS projektet.
Her findes også case beskrivelser af afprøvninger af forløbene i forskellige lande

Link til SAILS forløb på dansk

Her kan du finde 6 oversatte SAILS forløb med tilhørende evalueringsforslag. Endvidere kan du finde oversatte rubrics som var udgangspunktet for de rubrics Christine Harrison brugte i sit oplæg

Seminar 2 posters

Gruppe 1 poster Gruppe 2 poster Gruppe 3 poster
Gruppe 4 poster Gruppe 5 poster Gruppe 7 posters
Gruppe 8 poster Gruppe 9 poster Gruppe 10 poster

Oplæg fra seminaret

Oplæg professor emeritus Jens Dolin Oplæg Professor Christine Harrison
Oplæg Director Mark Wilson Postersession gruppe 1-3
Poster session gruppe 4-7 Postersession gruppe 8 – 10
Spotoplæg Anders Vestergaard Thomsen Spotoplæg Morten Rask Petersen

Program for DASERA seminar 2

Mandag . 7. november

08:30 Ankomst/check ind


 

09:30 Velkomst og introduktion til programmet samt arbejdsgrupper v. Jens Dolin, Anders V. Thomsen, Morten Rask Petersen og Nicolai Munksby


10:00 En oversigt over feltet evaluering v. Jens Dolin

Slides fra oplægget


11:00 Gruppearbejde (inkl. kaffe) – præsentationer og uddybning af problemstillinger knyttet an til fremsendte og medbragte cases fra deltagerne


12:30 Frokost


13:30 Keynote 1: Christine Harrison, King’s College, London (Feedback i undervisning, samt forskning i samme)

Slides fra oplægget


14:15 Gruppearbejde


15:15 Kaffepause


15:30  Korte spots om forskningsmetoder i evaluering

Morten Rask Petersen – slides
Anders Vestergaard Thomsen – slides


16:30 Gruppearbejde: Spidermodellen med en kritisk ven 30/30/30


18.00 Pause


18.30 Middag og aftenunderholdning


Tirsdag d. 8. november

07:30 Morgenmad


09:00 Keynote 2: Mark Wilson University of California, Berkeley
“Finding the right grain-size for measurement in the classroom
”
Slides fra oplægget


10:30 Kaffe


10:45 Planlægning af videre arbejde samt præsentation med afsæt i kriterier


12:30 Frokost


13:15 Poster-præsentationer med afsæt i gruppearbejde – og hvor hovedpointer medtænkes


14:30 Fælles afrunding


FacebookTwitterInstagramPinterest
Page load link
Go to Top