Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
DASERA konference 2015Morten2021-10-06T14:21:06+02:00

DASERA konference 2015

Det første DASERA årsmøde blev afholdt i 2015. Her var Via University College, Silkeborg vært ved mødet.

Moderatorer for mødet var Martin Krabbe Sillasen og Katrin Otrel-Cass

Program

10.15 – 10.45  Kaffe og velkomst v. Peer Daugbjerg

10.45 – 11.25  Lars Brian Krogh: Hvordan får vi mere viden ud af de mange udviklingsprojekter inden for det naturfaglige område?

11.25 – 11.55  Steffen Elmose: Naturfaglig kompetence som endemålet i undervisningen – symptomer og konsekvenser

11.55 – 12.00  Pause

12.00 – 12.30  Kathrin Otrel-Cass: The multisensory science classroom environment

12.30 – 13.15  Frokost i kantinen

13.15 – 13.45 Martin Krabbe Sillasen: Kommunale naturfagskonsulenters deltagelse i stilladsering af professional udvikling

13.45 – 14.15  Birgitte Lund Nielsen: QUEST: Forandring i fagteamsamarbejde og undervisning i naturfag over tid

14.15 – 14.30  Kaffe

14.30 – 15.30  Opsamling og diskussion og hensigtserklæringer

Vælge et tema et gang om året vi udtaler os om. Proaktive, påvirke policy, visibility of the network, konkurrence-stats naturfagsdidaktik, State-of-the-union udtalelse,

–                           IOSTE konference 2016 v. Birgitte Lund Nielsen

–                           NOFA 6 (2017) v. Steffen Elmose/Tina Høegh

–                           Andre indlæg

FacebookTwitterInstagramPinterest
Page load link
Go to Top