Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
    • Generalforsamling
  • Materialer
    • Kommende nationale og internationale konferencer
Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaerMorten2022-05-05T17:17:22+02:00

Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer

Som beskrevet i ansøgningen, er seminarrækkes temaer bestemt af de behov, som det naturfagsdidaktiske felt formulerer gennem et Delphi-studium.

Morten Rask Petersen, Lars Brian Krogh og Jens Dolin står for dette studium, hvis tre runder blev gennemført i løbet af 2021. De enkelte trin er beskrevet kort i linket ved siden af. De indkomne data er løbende blevet analyseret og offentliggjort og den endelige rapport udgives som en artikel i MONA 2022 nr. 2, der udkommer juni 2022. Har du spørgsmål til studiet, så skriv til Jens.

Udkomme fra Delphi studiet

Efter hver runde er der foretaget en tematisk analyse, der har resulteret i en række temaer.

Disse temaer er blevet kommenteret og prioriteret af deltagerne i Delphi studiet og efterfølgende revideret til en ny temabeskrivelse.

De endelige højest prioriterede temaer kan ses beskrevet her ved siden af, ligesom der er en tabel med prioritering af temaerne og deltagernes vurdering af hvilke indsatstyper (forskning, udvikling, efteruddannelse) de anser for vigtigst.

Udkomme af Delphi studiet

Delphi trin for trin

Kategorier i Delphi studiet efter runde 1

Reviderede og prioriterede naturfagsdidaktiske temaer efter runde 2

De endelige temabeskrivelser

Den endelige prioritering af temaer

FacebookTwitterInstagramPinterest
Page load link
Go to Top