Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
    • Generalforsamling
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
    • Generalforsamling
Seminar 3: MaterialerMorten2024-01-13T13:05:13+01:00

Oplæg fra seminaret

Introduktion professor emeritus Jens Dolin Modereret plenumsamtale
Oplæg lektor Mikkel Willum Johansen Diskussion af oplægget
Oplæg professor Olivia Levrini Diskussion af oplægget
Oplæg læringsdirektør Jesper Ingerslev Disussion af oplægget

Slides fra oplæg

Fag og faglighed – Oplæg af Jens Dolin

Fagene og Verden – Oplæg af Mikkel Willum Johansen

Regenerating disciplinary content knowledge to equip the young for the 21st Century challenges: results from the European projects IDENTITIES and FEDORA – oplæg af Olivia Levrini

Materialer til seminaret

Akkerman, S. F., & Bakker, A. (2011). Boundary crossing and boundary objects. Review of educational research, 81(2), 132-169.

Satanassi, S., Branchetti, L., Fantini, P., Casarotto, R., Caramaschi, M., Barelli, E., & Levrini, O. (2023). Exploring the boundaries in an interdisciplinary context through the Family Resemblance Approach: The Dialogue Between Physics and Mathematics. Science & Education, 1-34.

Hacking, Ian (1982). Language, truth and reason. In Martin Hollis & Steven Lukes (eds.), Rationality and Relativism. MIT Press. pp. 48-66.
(Der kan desværre ikke linkes til dette kapitel)

LEAPS Årsrapport 2022

Gruppestilladsering

Uddybende artikler

Powerful knowledge in Biology:

Powerful knowledge in Geography:

Powerful knowledge in Physics:

POWERFUL DISCIPLINARY KNOWLEDGE AND CURRICULUM FUTURES:

Tilbage til Seminar 3 siden
FacebookXInstagramPinterest
Page load link
Go to Top