Skip to content
DASERA Logo DASERA Logo
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2025
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
  • Forside
  • Om DASERA
    • Bestyrelsen
    • Historik
    • Vedtægter
    • Nyhedsbreve
  • Bliv medlem
  • Konferencer og seminarer
    • Konferencer
      • DASERA konference 2025
      • DASERA konference 2024
      • DASERA Konference 2023
      • DASERA konference 2022
      • DASERA konference 2021
      • DASERA konference 2020
      • DASERA konference 2019
      • DASERA konference 2018
      • DASERA konference 2017
      • DASERA konference 2016
      • DASERA konference 2015
    • Seminarrække for naturfagsdidaktisk forskning
      • Delphi studiet for naturfagsdidaktiske temaer
      • Seminar 1: Dannelse og kompetence i naturfag
      • Seminar 2: Evaluering
      • Seminar 3: Lærerfaglighed og vidensformer mellem enkeltfaglighed og tværfaglighed
      • Seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet
      • Seminar 5: Læremidler i Antropocæn
    • Generalforsamling
Seminar 4: MaterialerMorten2025-01-03T12:25:59+01:00

Materialer fra seminar 4: Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet

Download hand-outs fra key notes her.

Slides fra oplæg og workshops

Mandag Tirsdag
Elizabeth Bodin(formidlingschef) og Louise Hauerberg (kreativ souschef) fra Louisiana


Æstetiske læreprocesser og naturforbundethed – også i klasselokalet Henrik Zinkernagel, Granada Universitet, Spanien


Liv Mejer Larsen, studieadjunkt, SILA afdeling. Institut for Sundhed og Natur, Illisimatusarfik – Grønlands Universitet


Naturforbundethed, æstetiske læreprocesser og identitet v. Connie Svabo, Professor, SDU
Mette Fredslund Andersen, lektor og underviser i Natur/teknologi, Læreruddannelsen på KP


Natureconnectedness, v. David Sheffield, Professor, Derby University England


Science identitet, v. Katia Bill Nielsen, Post.doc., IND, Københavns Universitet


Estetiske læringsocesser i naturfag Marianne Ødegaard, Professor v. Institutt for lærerutdanning, Oslo Universitet

Oplæg fra Seminar 4

Introduktion og Spot-oplæg Keynotes
Introduktion til seminar 4 Keynote v. David Sheffield
Spot oplæg fra Louisiana Kunstmuseum Keynote v. Katia Bill Nielsen
Spot oplæg fra Ilisimatusafik – Grønlands Universitet Keynote v. Marianne Ødegaard
FacebookXInstagramPinterest
Page load link
Go to Top